formació, reflexió i debats

Jornada – Formació en matèria de transparència en l'activitat pública

Jornada – Formació en matèria de transparència en l'activitat pública

Dimarts 11 de juliol de 10.00 a 14.00 h

Seu universitària Ciutat d'Alacant


  • Miguel Ángel Blanes, tècnic de la Secretaria del Síndic de Greuges

  • Miquel Olivares, secretari-interventor de l'Ajuntament d'Agost 

  • Joan Carles Faus, tècnic de Processos i Arxiu Administratiu de l'Ajuntament de Gandia 

  • Aitana Mas (directora general de Transparència i Participació)

Presentació, amb un caràcter didàctic, de les obligacions de publicitat activa per part de les administracions públiques i de l'accés a la informació pública com a dret de la ciutadania; des del punt de vista jurídic i de millora en la utilització de les eines que es tenen a l'abast per a gestionar-les de manera eficaç.

 

Miguel Ángel Blanes Climent és lletrat del Síndic de Greuges de la Comunitat Valenciana. Doctor en Dret i màster en Dret Ambiental i de la Sostenibilitat per la Universitat d'Alacant. La seua tesi doctoral sobre la transparència informativa de les administracions públiques (Thomson-Reuters Aranzadi), va obtindre el Premi Extraordinari de Doctorat de la Universitat d'Alacant (2016). 

Entre les seues publicacions destaquen: La incidencia de la nueva ley de transparencia en materia ambiental, La información activa en la nueva ley de transparencia y en la legislación sectorial, Transparencia y seguridad jurídica, Sin transparencia no hay democracia, ¿No querían transparencia? Tomen, 11 leyes i Transparencia y gobierno abierto.

Forma part del grup de treball d'accés a la informació pública de l'organització internacional Open Government Partnership (Aliança per al Govern Obert). Ha impartit una conferència als funcionaris del Consell de la Unió Europea sota el títol «No hi ha vertadera democràcia sense transparència informativa».

 

 

 

Miguel Olivares Guilabert és llicenciat en Dret i en Ciències Polítiques i de l'Administració per la Universitat Miguel Hernández d'Elx. Diploma d'especialització en Comptabilitat i Auditoria de les Administracions Públiques per la Universitat de Saragossa i màster en Dret Ambiental i de la Sostenibilitat per la Universitat d'Alacant.

Funcionari d'habilitació nacional pertanyent a la subescala de Secretaria-Intervenció, en l'actualitat ocupa el lloc de secretari-interventor de l'Ajuntament d'Agost.

 

 

 

Joan Carles Faus és llicenciat i DEA en Història Contemporània (UV), postgrau en Administració Electrònica (UOC), auditor en Sistemes de Gestió per a Documents ISO 30300/30301 (UAB). Professor del MGDIE de la Universitat de Barcelona, formació contínua en les diputacions de València i Castelló i altres administracions públiques en gestió documental, reenginyeria de procediments mitjançant l'APS, transformació digital, i automatització, eficiència i disposició de la informació pública. 

Tècnic de Processos i Arxiu Administratiu, Àrea d'Administració, Modernització i Govern Obert de l'Ajuntament de Gandia, és responsable de la reenginyeria documental i la simplificació de procediments en entorns digitals, a més de la documentació en vigència administrativa. Ara mateix treballa en el full de ruta de la gestió documental electrònica i impulsa l'ordenança municipal de transparència dins l'estratègia de Govern Obert.